A PROPÓSITO
DE NIZA
(À Propos de Nice)
França 1929. Muda
Direcció i guió: Jean Vigo. Fotografia: Boris Kaufman. Muntatge: Jean Vigo. Intèrprets: Habitants i visitants de la ciutat de Niça.
Durada: 22 minuts.
Un dels experiments cinematogràfics mítics de la història del cinema d’inequívoca càrrega social que, en clau satírica, descriu l’atmosfera i el tipus de vida de la ciutat de Niça durant les festes de carnaval.
La pel·lícula se centra principalment en el contrast que s’estableix entre els rics ociosos que prenen el sol i gaudeixen dels luxes d’hotels i casinos i els barris més pobres i marginals de la ciutat.
|
|
LA NATACIÓN POR JEAN TARIS
(La natation par Jean Taris)
França 1931. V.O. subtitulada en castellà.
Direcció, guió, muntatge i producció: Jean Vigo. Fotografia: Boris Kaufman. Intèrpret: Jean Taris.
Durada: 9 minuts.
Documental pertanyent a la sèrie Journal vivant que analitza l’estil de natació del campió del món Jean Taris i que, rebutjant tots els tòpics del documental esportiu, esdevé un dels treballs més personals i encertats sobre la representació cinematogràfica del cos humà. |
|
CERO EN CONDUCTA
(Zero de conduite)
França 1933. V.O. subtitulada en castellà.
Direcció i guió: Jean Vigo. Fotografia: Boris Kauffman. Musica: Maurice Jaubert. Muntatge: Jean Vigo. Intèrprets: Jean Dasté,
Robert le Flon, Delphin, Pierre Planchar, Madame Émile, Louis de Gonzague, Raphaël Diligent, Louis Lefebvre. Durada: 42 minuts. Tornada al col·legi a una escola de províncies. La vella rutina comença de nou: bauxa als dormitoris, els càstigs de sempre, temps d’esplai, classes mogudes i conflictes amb la direcció del col·legi. Una nit, els interns decideixen alliberar-se de l’autoritat dels adults i començar una rebel·lió. Obra anàrquica i anti-institucional, va ser la llavor de tot un seguit de pel·lícules que han posat en dubte el pes de la institució pedagògica reclamant un punt de vista més lliure i flexible respecte a l’educació. |